“Es pielecu kājās, jo domāju, ka reāli te sadegšu!” Īssavienojums daudzdzīvokļu namā Ķengaragā pārbiedē iedzīvotājus

Diez vai mums izdosies pierādīt savu taisnību, bet mēs gribam, lai citi nekļūdās un nenonāk līdzīgā situācijā – tā saka kāda Maskavas ielas nama iedzīvotāji Rīgā, pēc tam, kad sajutušies bezspēcīgi strīdā ar Rīgas namu pārvaldi par to, kurš uzņemsies atbildību par zaudējumiem, kas nodarīti elektrības īssavienojuma rezultātā.

Vairāki iedzīvotāji zaudējuši vērtīgu elektrotehniku, bet apsaimniekotājs atsakās kompensēt zaudējumus.

Ķengaraga iedzīvotājai Signei, kura mitinās kādā daudzdzīvokļu namā Maskavas ielā, agrā darba dienas rītā nācās pārdzīvot pavisam nepatīkamu incidentu. Ap plkst. 7.00, ēkas otrā stāvā kāpņutelpā, sadales skapī, notika īssavienojums. Notikušais lika saausīties visiem stāva iedzīvotājiem. Signe uztrūkusies no skaļiem blīkšķiem un krakšķiem, kas nākuši no sienas rozetēm viņas mājoklī.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Man trīcēja rokas, es no bailēm burtiski uzlecu kājās, jo rozete man ir virs galvas, gultas galvgalī. Es pielecu kājās, jo domāju, ka reāli te sadegšu. Tēvs arī septiņos pamodās no plaukšķiem, viņš padomāja, ka suns kaut ko apgāza. Aizgāja paskatīties, un šeit viss sāka sprāgt.”

Signe stāsta, ka jau pēc brīža sprādzieni beidzās, un dzīvoklī iestājās klusums. Sieviete pārbaudīja lādētājus, kuri bija iesprausti rozetēs, un konstatēja, ka neviens no tiem vairs nedarbojas. Nama iemītnieki ugunsdzēsējus nesauca, bet par incidentu nekavējoties paziņoja apsaimniekotājam un dežūrelektriķim.

“Ja ņem tikai telefonu un datora lādētāju, jau sanāk ap 100 eiro. Tāpēc, ka telefons ir “Apple”, dators “MSI”. Tur jau sanāk zaudējumi pat vairāk nekā 100 eiro,” uzskaita iedzīvotāja.

Sarunās laikā atklājas, ka problēmas ar elektrību konkrētajā mājā novērotas jau vairākas nedēļas, bet no īssavienojumiem Signes dzīvoklis cieš otro reizi. Šīs dienas atgadījums ir identisks tam, kāds notika aprīļa sākumā. Toreiz arī sadega visi tiklā ieslēgtie telefona lādētāji un sievietei nācās iegādāties jaunus. Signe neplāno kļūt par elektropreču veikala pastāvīgu klienti un katru mēnesi pirkt jaunas ierīces, tāpēc grib pieprasīt materiālo kompensāciju no atbildīgajiem, proti, mājas apsaimniekotāja.

“Visi veļ vainu viens uz otru. Zvaniet šur, zvaniet tur. Tur zvanām, saka zvanīt tur. Tas arī viss. Nākas pašiem pirkt.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Tas, ka vainu neviens negrib uzņemties ir cilvēka dabā, saka Signe, bet nav arī atbildīgā, kas skaidri pateiktu, ka turpmāk viss būs droši. Pēc pēdējā incidenta ar iedzīvotājiem runājis tikai elektriķis. Viņš atkal apgalvojis, ka visi vadi ir savesti kartībā. Paši mājas iemītnieki gan meistara vārdiem netic un uzskata, ka līdzīgas situācijas var atkārtoties. Ļaudīs baidās, ka nelaime viņus par piemeklēt naktī, un tad, kas zina, var būt arī upuri.

“Te jau visi baidās, ka vienu dienu visi sadegsim. Starp citu, gaisma manā dzīvoklī sāka mirgot tieši naktī. Ap pusnakti es skatījos televizoru, un tas nedaudz mirgoja.

“Rīgas namu pārvaldnieks” apstiprina, kā avārijas situācijas sekas mājā pašlaik ir novērstas. Bet jautājums par nepieciešamajiem remontdarbiem joprojām ir atklāts. Izrādās, konkrētā nama iedzīvotājiem jau sen esot piedāvāts nomainīt vecos vadus, bet iemītnieki atteikušies. Joprojām nav skaidri iemesli, kāpēc iedzīvotāji toreiz atteicās veikt elektroinstalāciju nomaiņu, jo situācija ēkā tiešām ir nopietna. Iespējams, iemītniekus nobiedējušas šo darbu izmaksas. Turklāt dzīvokļu īpašniekus jau ilgstoši neapmierina esošā nama pārvaldnieka darbs un tiek apsvērta doma par pakalpojuma sniedzēja nomaiņu.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm