tv3.lv

Bedre Ieriķu ielā kļuvusi par pamatīgu izaicinājumu elektroskūteristiem

Iepretim Ieriķu ielas 25. namam uz asfaltētas ietves ir izveidojusies tāda kā ieplaka, ko bieži vien nepamana velosipēdu vai elektroskūteru vadītāji. Nemanāmā bedre prasa upurus teju katru dienu, stāsta vietējie, jo braucēji krīt, aizķeras un pamatīgi savainojas. Vissmagāk tomēr cieš tieši skrejriteņu vadītāji, jo mazie ritenīši ir pavisam nestabili.

Zeltīte dzīvo Ieriķu ielā, daudzdzīvokļu mājas pēdējā stāvā. Ik pa pāris dienām viņa dzird, kā uz trotuāra, kas izbūvēts zem virtuves loga, kāds cilvēks nokrīt un savainojas. Vissmagākais kritiens, ko Zeltīte dzirdējusi, notika 13. augustā, nedaudz pāri plkst. 20.00. Kāda jauna sieviete, braucot ar “Bolt” īres elektroskūteri, nepamanīja bedri ar asu malu.

“Blīkšķis un vaidi. Pieskrēju pie lodžijas, paskatījos. Zaļais skūteris pa vidu, un meitene blakus nekustīgi gulēja. Garām brauca zilā “Wolt” skūtera vadītājs, kas meiteni pakustināja. Viņa nekustējās. Izsauca “ātros”. Aizķērās bedrē, un tas gandrīz katru otro dienu notiek. Vai nu viņi neskatās, vai skūteriem mazi ritenīši.”

Tas, ka cietusī nemaz nebija spējīga pakustēties, izbiedēja aculiecinieci visvairāk. Mediķi ziņo, ka gūtie ievainojumu bijuši visai nopietni.

Inga Vītola
NMPD pārstāve

“Tur bija nopietnas traumas, vairāku ķermeņa daļu nopietni ievainojumi, sniegta palīdzība uz vietas, un cietusī persona nogādāta ārstniecības iestādē stabilā stāvoklī. Izsaukumi, kur traumas mehānisms ir kritiens no elektroskūtera, ir gandrīz katru dienu.”

To, ka kāds krīt no elektroskūtera katru dienu, apstiprina arī Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš: “Nekas nemainās jau kopš pavasara, kas iekārtas parādījās ielās. Ikdienā tās ir vairāk nekā 10 vieglas traumas, bet katru nedēļu vismaz pieci smagi gadījumi – lauzti kauli. Pacientu ir daudz. Brīžiem pat 10% stacionēto pacientu ir elektroskūteru “upuri”.

Ārsts skaidro, ka specifiskais transportlīdzeklis bieži uzrunā tieši iereibušus braucējus, kas vēlas nokļūt mājās no pasākuma, bet saprot vismaz to, ka pie automašīnas stūres sēsties nedrīkst: “Galvenais ir pats braucējs. Ja nav lietota iekārta, kā arī stāties uz tās alkohola reibumā ir izaicinoši. Ja kaulu lūzums ir pie locītavas, sekas var palikt ilgstoši.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Uģis Zariņš skaidro, ka elektroskūtera smaguma centrs ir visai augsts salīdzinājumā ar citiem transportlīdzekļiem, kurus vadot jāizmanto līdzsvars. Proti, bedre ar aso malu Ieriķu ielā varētu būt visai viegli caurbraucama, sēžot uz velosipēda, savukārt elektriskais skrejritenis aiz tās aizķersies un, ļoti iespējams, nogādās vēl kādu slimnīcas palātā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm