Saņem paziņojumu par svarīgākajām ziņām, līdzko tās ir publicētas tv3.lv! Pieteikties
Neapdomīgs manevrs rada avārijas situāciju uz Salu tilta
Tas, ka liela daļa motociklistu brauc pārgalvīgi, nav nekāds jaunums, un autovadītāji jau ir pieraduši skatīties, tā teikt, divreiz. Tomēr reizēm motobraucēju rīcība ir tik pārsteidzoša, ka jābrīnās, kā vienā vai otrā situācijā izdodas tikt cauri bez smagām sekām. Šāds incidents notika Rīgā uz Salu tilta, vēsta “Degpunktā”.
Braucot uz Rīgu darīšanās un šķērsojot Salu tiltu, kāds autovadītājs Aivars saskārās ar nepatīkamu un bīstamu situāciju, ko izraisīja motobraucējs, kas pēkšņi izdomāja veikt pārdrošu manevru, uz spēles liekot gan savu, gan citu dzīvības. Lūk, kā notikušo atceras galvaspilsētas viesis.
“Redzēt jau neko nevarēja, viņš pēdējā mirklī ļoti lielā ātrumā… Ja man jau 70, viņam ātrums noteikti bija virs 70, un tev pēkšņi vienkārši gar degunu mašīnai nobrauc. Tur pat reakcijas laiks bija ļoti minimāls. Tikai acis izpletās – vauu! Kā tā var darīt? Nē, es nebremzēju, nepaspēju pat nobremzēt. Es uzskatu, ka viņš varēja mierīgi laikus jau sabremzēt un neapdzīt tā pēkšņi, pēkšņi izdomājis nogriezties lejā uz Bauskas ielu, Bauskas apli. Ja viņš būtu pabraucis garām, nu, lai pabrauc garām tam krustojumam, aizbrauc tālāk apgriezties un brauc atpakaļ, nevis nobrauc gar degunu, it sevišķi džipam ar piekabi, kurā ir krava iekšā.”
Vērsāmies pie ceļu satiksmes eksperta Jāņa Vanka, aicinot ar profesionālu aci izvērtēt motobraucēja rīcību.
“Drošas braukšanas skolas vadītājs” Jānis Vanks apstiprina, ka attiecīgais bijis pārgalvīgs manevrs. Grūti saprast, kādēļ motobraucējs tā riskējis ar savu kā mazāk aizsargāta satiksmes dalībnieka dzīvību. Viņš aicina ņemt vērā citus satiksmes dalībniekus, nedrīkst veikt straujus, pārgalvīgus manevrus, ko citi nevar paredzēt.
Ik gadu Latvijā tiek reģistrētas vairākas avārijas ar letālām sekām, kurās iesaistīti motocikli. Pirms pāris dienām motocikla un autobusa sadursmē uz Bauskas šosejas gāja bojā motocikla vadītājs un pasažieris. Jānis aicina padomāt, kāds ir risks un vai neliela laika ekonomija ir dzīvības vērta. Aicina motobraucējus braukt, pirmkārt, domājot par savu drošību.
Jānis dalās ar dažiem pavisam vienkāršiem un pašsaprotamiem ieteikumiem, kas palīdzēs izvairīties no nelaimes.
Jāsaprot, kā pozicionēt motociklu tā, lai citi satiksmes dalībnieki motociklistu redz, nebraukt aklajās zonās, neveikt asus, pārgalvīgus manevrus.
Bieži vien tieši motobraucēji alkst pēc adrenalīna, taču to noteikti var iegūt arī citos veidos, nekā lidojot pa šoseju vai veicot ātrus un neapdomātus manevrus. Latvijā daudzviet ir pieejamas sacīkšu trases, kurās var droši izmēģināt, cik viegli vai grūti ir valdīt motociklu, tādejādi arī sagatavojot sevi dažādām situācijām. Par vienu stundu ilgu trases izmantošanu būs jārēķinās ar aptuveni 20 līdz 25 eiro.
Ziņo par kļūdu rakstā
Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.
Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!